loading...

Saturday, November 3, 2012

Anggota tentera terselamat dalam kemalangan


3 November 2012
ALOR GAJAH: Seorang anggota tentera terselamat apabila kenderaannya terbabit dalam kemalangan jalan raya dengan sebuah kenderaan lain di Jalan Tanjung Bidara, awal pagi semalam.

Difahamkan, dalam kejadian kira-kira jam 6.30 pagi itu, kereta Toyota Avanza mangsa dirempuh sebuah Proton Wira yang turut dipandu anggota tentera berusia awal 30-an dari arah sama.


Sumber berkata, kereta mangsa hilang kawalan selepas bergesel dengan Proton Wira berkenaan yang dipercayai mulanya cuba memotong dari sebelah kanan tetapi gagal.

“Akibat pergeseran itu, kereta mangsa berpusing dan terbabas ke kanan jalan lalu merempuh pondok menunggu bas dan sebatang pokok “Kereta Proton Wira yang datang dari arah Pengkalan Balak sebelum itu berada di belakang kenderaan mangsa dan cuba memotongnya tetapi gagal,” kata sumber itu, semalam.


Seorang penduduk, Bakar Rahmat, 51, berkata, dia yang berada di masjid berdekatan terdengar dentuman kuat dan bergegas memeriksa sebuah kereta yang berhenti atas jalan.


“Saya mendapati pemandu Proton Wira itu cedera pada dahinya sebelum melihat seorang lagi pemandu Toyota Avanza sedang merangkak keluar dari keretanya.

“Saya segera meminta bantuan jiran untuk menghubungi bantuan kecemasan dan pemandu Proton Wira itu kemudian dihantar ke Hospital Terendak untuk rawatan lanjut,” katanya.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Superintendan Umar Ali Shaifuddin Saharuddin mengesahkan kejadian dan berkata tiada kemalangan jiwa dilaporkan dalam kejadian membabitkan dua kenderaan berkenaan.

Sumber:
hmetro.com.my/myMetro/articles/2012110303564320121103035643/Article/index_html


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my