loading...

Wednesday, October 31, 2012

Tiga remaja parah tersepit dalam van


31 Oktober 2012

ALOR GAJAH - Tiga remaja parah apabila van mereka naiki merempuh belakang sebuah kereta di Persimpangan Lampu Isyarat Jelatang - Alor Gajah, Lebuh Alor Gajah-Melaka-Jasin (AMJ) di sini, semalam.

Dalam kemalangan kira-kira 2.35 petang itu turut menyebabkan kereta terbabit merempuh sebuah lori lima tan di hadapannya.

Mangsa yang parah adalah pemandu van, Tang Cheong Hong, 20, Chin Tek Hua, 14 dan Lim Fer Hong, 14, masing-masing parah di bahagian kaki dan badan.

Sebuah jentera membabitkan enam anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat Daerah Alor Gajah bergegas ke tempat kejadian membantu mengeluarkan mangsa yang tersepit.

Ketua Operasi balai Bomba dan Penyelamat Daerah Alor Gajah, Pemangku Pegawai Bomba (PBK2), Shahrin Saad berkata, sebaik tiba di tempat kejadian, pihaknya mendapati tiga mangsa masih tersepit dalam kenderaan yang remuk.

“Bomba mengambil masa kira-kira lima minit sebelum ketiga-tiga mangsa yang tersepit di dalam van berkenaan dikeluarkan dan dihantar ke Hospital Alor Gajah untuk mendapatkan rawatan selanjutnya.

“Dua buah ambulan dari Hospital Alor Gajah serta sebuah dari Jabatan Pertahanan Awam malaysia (JPAM) Alor Gajah digunakan untuk menghantar ketiga-tiga mangsa yang parah selepas terbabit kemalangan,” katanya.


Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/tiga-remaja-parah-tersepit-dalam-van-1.99339



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my