loading...

Wednesday, October 31, 2012

Penoreh getah maut dilanggar Mitsubishi Triton

Inalillahi wainailaihi rojiun

31 Oktober 2012

BESUT - Seorang penoreh getah maut apabila motosikal yang dinaikinya dilanggar sebuah kenderaan pacuan empat roda, dalam kemalangan di jalan Jertih – Pasir Putih, dekat Kampung Padang Landak, kelmarin.

Dalam kejadian 9.30 pagi itu, mangsa Yusof Zakaria, 65, meninggal di Hospital Besut jam 12.10 tengah hari akibat kecederaan parah di kepala.

Timbalan Ketua Polis Daerah, DSP Noorzainy Mohd Nor berkata, kejadian berlaku semasa mangsa yang menunggang motosikal berada di lorong kiri dari arah Jertih ke Pasir Putih secara tiba-tiba memasuki lorong kanan jalan.

Menurutnya, pada masa sama sebuah kenderaan pacuan empat roda jenis Mitsubishi Triton datang dari arah sama dan berada di laluan kanan gagal mengelak, lalu merempuh motosikal yang dinaiki mangsa.

“Akibat pelanggaran itu menyebabkan mangsa jatuh dan mengalami kecederaan parah lalu dikejarkan ke Hospital Besut sebelum meninggal dunia. Bagaimanapun pemandu pacuan empat roda tidak mengalami kecederaan,” katanya.

Noorzainy berkata, mangsa beralamat di Kampung Cherang Meliling, Jertih manakala pemandu jip beralamat di Kampung Pakda Malik dekat Alor Lintah.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/terengganu/penoreh-getah-maut-dirempuh-pacuan-empat-roda-1.99297



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my