loading...

Thursday, February 14, 2013

Pertembungan Viva dan Myvi


15 Februari 2013
MARANG - Dua lelaki nyaris maut selepas kenderaan yang dipandu, masing-masing bertembung dalam kemalangan di Kilometer 38, Jalan Kuala Terengganu ke Kuantan di Merchang di sini, lewat petang kelmarin.


Seorang pelajar dari sebuah pusat pengajian tinggi di Dungun berusia 20-an yang memandu Perodua Viva pengsan di tempat kejadian manakala pemandu Perodua Myvi, patah tangan.

Kemalangan dipercayai berlaku apabila kenderaan dipandu pelajar terbabit yang datang dari arah Dungun menuju ke Kuala Terengganu memasuki laluan bertentangan dan bertembung dengan Perodua Myvi ketika cuba memotong.

Akibat pertembungan itu, kereta yang dipandu pelajar terbabit berpusing manakala sebuah lagi kenderaan terbabas ke tepi jalan. Pertembungan kuat juga menyebabkan kedua-dua mangsa tersepit dalam kenderaan masing-masing.

Pegawai Balai Bomba Daerah Marang, Zamri Awang Long yang mengesahkan kejadian berkata, pihaknya menerima panggilan pada jam 6.32 petang dan tiba di tempat kejadian tidak lama kemudiannya untuk mengeluarkan mangsa.

Bagaimanapun katanya, sebaik tiba di tempat kejadian, kedua-dua mangsa yang dikatakan tersepit telah dikeluarkan orang ramai di tempat kejadian sebelum kedua-duanya dibawa ke klinik berdekatan untuk mendapatkan rawatan.

Sepasukan penyelamat diketuai ketua operasinya, Osman Ali bersama lima anggota bertugas mengambil masa kira-kira 10 minit untuk membersihkan kawasan kemalangan bagi memastikan kelancaran trafik di lokasi kemalangan tidak terganggu.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/terengganu/myvi-bertembung-viva-1.131405


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my