loading...

Monday, February 11, 2013

Lelaki maut kereta bertembung


 Inalillahi wainailaihi rojiun

11 Februari 2013
RAUB – Seorang penumpang kereta Perodua Kelisa maut selepas kenderaan dinaikinya itu bertembung dengan kereta Proton Waja dalam kemalangan di Kilometer 331 Jalan Raub–Lipis, berhampiran Kampung Jeruas, kelmarin.



Ketua Polis Daerah Raub, Superintendan Wan Mohd Samsudin Wan Osman berkata, kemalangan dipercayai berlaku selepas kereta Perodua Kelisa dipandu Irfan Faidh Muhamad Shukri, 20, dari arah Raub, cuba memotong kenderaan lain.

Bagaimanapun katanya, Irfan Faidh dipercayai gagal mengawal kenderaan lalu bertembung dengan Proton Waja dari arah bertentangan.

“Kejadian sekitar  jam 7.40 pagi itu mengakibatkan Muhammad Ridzuan Kamaruzzaman, 20, yang beralamat di Bandar Sri Damansara, Kuala Lumpur, meninggal dunia di tempat kejadian.

Wan Mohd Samsudin berkata, Irfan Faidh yang berasal di Ketereh, Kelantan pula mengalami kecederaan di kepala.

Katanya, pemandu Proton Waja bersama isteri dan dua anaknya pula menerima rawatan di Hospital Lipis.

“Ketika kejadian, keadaan jalan berselekoh dan permukaan sedikit basah akibat hujan renyai.

“Sehubungan itu, kita harap orang ramai dapat mematuhi peraturan jalan raya dan berhati-hati ketika cuaca kurang baik untuk mengelak kecelakaan terutama pada musim perayaan,” katanya.

Beliau juga berharap masyarakat setempat dapat memanfaatkan talian polis 09-3554999 untuk menyalurkan sebarang maklumat berkaitan keselamatan dan keamanan kawasan tempat tinggal masing-masing.

Al-Fatihah

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/pahang/lelaki-maut-kereta-bertembung-1.130103

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my