loading...

Friday, February 15, 2013

Percutian terbantut


15 Februari 2013
ALOR GAJAH - Hasrat empat sahabat untuk bercuti ke sebuah pusat peranginan di Simpang Ampat terbantut apabila terbabit dalam kemalangan di Kilometer 221 Lebuhraya Plus Pedas Linggi - Simpang Ampat, di sini, pagi semalam.

Difahamkan, dalam kejadian kira-kira jam 8 pagi itu, kereta Proton Saga BLM dipandu Tai Kean Hoon, 20, yang dinaiki bersama tiga rakannya, Lee Tui Min, 22; Yat Than Lin, 21 dan Lee Tui Tui, 19, dari Kuala Selangor menuju Simpang Ampat.

Menurut sumber, ketika kejadian, kenderaan dinaiki mangsa berada di lorong kiri dilihat hilang kawalan sebelum terbabas ke kiri jalan dan merempuh bahagian hujung pengadang besi lalu terjunam ke tebing gaung dan merempuh sebatang pokok.

“Petugas lebuh raya membantu kesemua mangsa keluar daripada kereta yang remuk di bahagian hadapan itu.

“Keempat-empat mangsa ditemui dalam keadaan tergamam sebelum dibantu naik ke bahu jalan sementara menunggu bantuan kecemasan. Mereka dibawa ke hospital berhampiran untuk rawatan lanjut,” katanya kepada Sinar Harian di sini, semalam.

Ekoran kejadian itu, kesemua mangsa dijemput rakan mereka yang lain pulang semula ke Kuala Selangor selepas menerima rawatan untuk berehat berikutan kecederaan dan insiden dialami.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin mengesahkan kejadian dan berkata, semua mangsa dilaporkan berada dalam keadaan stabil dan hanya mengalami kecederaan ringan.

“Semua mangsa yang cedera ringan pada badan telah dihantar ke Hospital Alor Gajah untuk rawatan lanjut dan kes berkenaan disiasat di bawah Seksyen 43(1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987,” katanya.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/empat-sahabat-mahu-bercuti-hampir-masuk-gaung-1.131427


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my