loading...

Thursday, February 14, 2013

Ibu maut rempuh lembu

Inalillahi wainailaihi rojiun

14 Februari 2013
KUANTAN - Seorang wanita warga emas maut manakala anaknya cedera apabila motosikal yang dinaiki mereka melanggar sekumpulan lembu yang melintas jalan di Jalan Sungai Lembing dekat Kuala Kenau di sini, semalam.

Ramlah Sa'at, 79, dari Sungai Lembing mati ketika dirawat di Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) Kuantan pada pukul 5.19 petang manakala anaknya, Abdul Rahman Adam, 62, cedera di badan.

Ketua Jabatan Ketenteraman Awam dan Trafik Pahang Supt Mohamed Fauzi Abdul Rahim berkata, ketika kejadian pada pukul 11.30 pagi itu, dua beranak berkenaan dalam perjalanan dari Batu 4 Jalan Sungai Lembing menuju ke Pekan Sungai Lembing.

"Motosikal yang dinaiki mangsa dipercayai melanggar sekumpulan lembu yang sedang melintas dari kiri ke kanan jalan," katanya di sini, hari ini.

Beliau berkata, siasatan awal mendapati kedua-dua mangsa tidak memakai topi keledar.

Dalam kejadian lain, seorang lelaki maut apabila kenderaan pelbagai guna Naza Citra yang dipandunya hilang kawalan dan merempuh kenderaan lain di Km 173.9 Lebuhraya Pantai Timur dekat Maran semalam.

Kejadian pada pukul 11.15 pagi itu menyebabkan Shamsol Kamar Shafie, 43, dari Cheras, Selangor, mati di tempat kejadian.

"Kejadian di jalan yang licin akibat hujan lebat itu membabitkan empat kenderaan.

Mangsa merempuh belakang sebuah jip jenis Trooper menyebabkan jip itu merempuh pula Proton Perdana dan sebuah van," kata Mohamed Fauzi.- Bernama

Al-Fatihah

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/pahang/warga-emas-maut-langgar-lembu-1.131271

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my