loading...

Saturday, February 16, 2013

Pelajar SMK Taman Kota Jaya maut



Inalillahi wainailaihi rojiun

17 Februari 2013
KOTA TINGGI – Dua pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Taman Kota Jaya di sini maut dalam kemalangan di Kilometer 66.9 Lebuhraya Senai-Desaru di sini awal pagi semalam apabila pemandu kereta cuba mengelak seekor lembu.

Ketua Polis Daerah Kota Tinggi, Superintenden Mohd Nor Rasid berkata, ekoran kejadian itu mangsa, Nettie Ratna Sari Abdul Rahim, 16, dari Taman Kota Jaya dan Nur Syafiqah Syazwani Harun Nul Rashid, 16, dari Perumahan Desa Sejahtera meninggal dunia di tempat kejadian.

Rakan mangsa yang juga pemandu kereta, Mohd Razy Md Yusof, 22, dari Felda Sungai Mas mengalami cedera ringan dan dirawat di Klinik Bandar Penawar.

Kemalangan berlaku kira-kira pukul 2.15 pagi apabila kenderaan jenis Honda City yang dinaiki mangsa dari arah Senai menghala Desaru telah hilang kawalan dan terbabas masuk ke dalam curam di laluan bertentangan.

“Siasatan awal mendapati apabila tiba di KM 66.9 Lebuhraya Senai-Desaru, kereta yang dipandu Mohd Razy cuba mengelak lembu yang berada di atas jalan.

"Keadaan jalan yang gelap dan licin berikutan hujan mengakibatkan kereta itu terbabas ke laluan bertentangan sebelum masuk ke dalam curam.

"Kedua-dua mangsa parah di bahagian kepala dan meninggal di tempat kejadian dan Mohd Razy, yang masih berada di tempat duduk pemandu, (ketika diselamatkan) cedera ringan," katanya.

Kes tersebut disiasat di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Kedua-dua jenazah mangsa dihantar ke Hospital Kota Tinggi untuk dibedah siasat dan telah dituntut oleh keluarga untuk dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Makam, semalam.


Al-Fatihah

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/johor/2-pelajar-maut-kereta-dinaiki-cuba-elak-lembu-1.131771


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my