loading...

Saturday, February 16, 2013

Anggota Rela maut elak lembu

Inalillahi wainailaihi rojiun

17 Februari 2013

SETIU - Seorang anggota Rela terbunuh selepas motosikal ditunggangnya terbabas ketika cuba mengelak daripada melanggar lembu di Kilometer 37.2 Jalan Kuala Terengganu-Kampung Raja, petang kelmarin.

Dalam kejadian 4.30 petang itu, mangsa, Mohd Al Hakid Amran, 22, dari Kampung Gong Berangan, Tempinis, Besut meninggal di Hospital Setiu akibat cedera parah.

Ketua Polis Daerah Setiu, Deputi Superintenden Ab Rahman Raja Mohamed berkata, ketika tiba di tempat kejadian mangsa yang menunggang motosikal jenis Yamaha RXZ seorang diri dari arah Kuala Terengganu cuba mengelak lembu yang berada di atas jalan raya.

Menurutnya, motosikal yang dinaiki mangsa hilang kawalan lalu terbabas dan terjatuh di tempat kejadian sebelum dikejarkan ke Hospital Besut.

“Mangsa yang dalam pulang ke rumahnya disahkan meninggal dunia di Hospital Setiu pada jam 7.35 petang hari sama kerana mengalami kecederaan parah di bahagian organ dalaman dan patah tulang belakang,” katanya.

Ab Rahman berkata, kemalangan hanya membabitkan sebuah kenderaan dinaiki mangsa, dan kes disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987.

Al-Fatihah

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/terengganu/anggota-rela-maut-terbabas-elak-lembu-1.131941


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my