loading...

Tuesday, February 12, 2013

Pemandu terbabas Penunggang maut


Inalillahi wainailaihi rojiun

12 Februari 2013
BINJUL - Seorang lelaki maut dalam kemalangan di Kilometer 31.5, Jalan Sungai Petani Baling kira-kira jam 9 pagi di sini, semalam.

Mangsa, Sudin Mehat, 60, dari Kampung Kubang Besar, Mukin Tualang, Pokok Sena terhumban ke dalam parit selepas motosikal yang ditunggangnya dirempuh oleh sebuah kereta.

Ketua Polis Daerah Baling, Superintendan Mat Daud Mat Hassan berkata, mangsa dalam perjalanan dari arah Kuala Ketil ke Baling manakala pemandu kereta terbabit dari arah bertentangan.

Menurutnya, pemandu kereta terbabit dipercayai hilang kawalan seterusnya memasuki laluan bertentangan sehingga merempuh mangsa.

“Mangsa tercampak beberapa meter dari tempat kejadian dan ditemui di dalam parit berdekatan jalan tersebut,” katanya kepada Sinar Harian.

Menurutnya, mangsa mengalami kecederaan parah di beberapa anggota badan dan meninggal dunia tempat kejadian, sementara pemandu kereta terbabit selamat dan kini mendapat mendapat rawatan di Hospital Baling.

Difahamkan, mangsa dalam perjalanan pulang ke rumahnya dari rumah isterinya di Sungai Petani sebelum kejadian itu.

Mangsa yang mempunyai dua anak itu dihantar ke Unit Forensik Hospital Baling untuk bedah siasat sebelum dituntut ahli keluarganya.

Mat Daud berkata, kes akan disiasat mengikut seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan kerana memandu sehingga mengakibatkan kematian.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/utara/penunggang-maut-dirempuh-1.130421


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my