loading...

Friday, December 21, 2012

Rempuh pembahagi jalan



21 Disember 2012
KULIM - Seorang lelaki berusia 50-an nyaris maut apabila kereta dipandunya hilang kawalan sebelum terbabas dan merempuh pembahagi jalan di jalan Bukit Awi berhampiran Masjid Kulim kira-kira jam 12.30 pagi, baru-baru ini.

Mangsa yang mengalami kecederaan di bahagian badan dibawa ke Hospital Kulim oleh orang ramai untuk mendapatkan rawatan kecemasan dan keadaannya dilaporkan stabil.

Ketua Trafik Kulim Asisten Superintendan Ismail Ayob berkata, sehingga kini ramai pemandu kereta yang terlibat dalam kemalangan di sekitar kawasan itu.

Menurutnya, antara punca berlakunya kemalangan adalah seperti memandu laju, selekoh tajam dan jalan licin apabila hujan.

“Saya mengingatkan pemandu supaya berhati-hati dan jangan terburu-buru ketika mengambil selekoh itu kerana sudah ramai pengguna jalan raya terlibat dalam kemalangan dan ada di antara mereka mengalami kecederaan parah.

"Selain pemandu kereta penunggang motosikal terutama golongan muda jangan terlalu laju ketika mengambil selekoh di kawasan itu kerana ia sangat berbahaya,” katanya.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/utara/nyaris-maut-kereta-terbabas-1.114407


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my