loading...

Saturday, August 11, 2012

Maut Rempuh Pokok



11 Ogos 2012
IPOH – Seorang lelaki maut manakala seorang rakannya cedera parah setelah kereta Perodua Myvi yang dinaiki terbabas dan merempuh sebatang pokok di Jalan Sultan Azlan Shah berhampiran Sekolah Tunku Abdul Rahman di sini, awal pagi tadi.

Dalam kejadian pada jam 3 pagi itu, mangsa Teow Chin Khung, 27, yang merupakan pemandu kereta terbabit maut di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala.

Rakannya, Kaw Ching Seng, 32, yang berasal dari Bukit Mertajam, Pulau Pinang mengalami cedera parah dan dihantar ke Hospital Raja Permaisuri Bainun untuk rawatan.

Ketua Bahagian Ketenteraman Awam dan Trafik Daerah, Deputi Superintendan Wan Sharuddin Wan Omar berkata, mangsa yang berasal dari Ipoh Garden dalam perjalan menuju ke Jalan Gopeng dari Tasek.

Menurutnya, mangsa dipercayai gagal mengawal kenderaan lalu merempuh pokok di tepi jalan ketika tiba di tempat kejadian.

“Rempuhan kuat itu juga menyebabkan pokok berkenaan patah dua. Akibatnya, kedua-dua mangsa tersepit di tempat duduk berikutan bahagian hadapan kenderaan remuk.

“Pasukan bomba dan penyelamat dipanggil untuk mengeluarkan kedua-dua mangsa,” katanya ketika dihubungi.

Sementara itu, Pegawai Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Daerah Ipoh, Ahmad Roszaini Che Hat berkata, dua jentera bersama 13 anggota dikejarkan ke kawasan kejadian setelah menerima panggilan dari orang awam.

“Anggota mengalami kesukaran mengeluarkan mangsa dari kenderaan yang remuk. Kedua-dua mangsa dapat dikeluarkan kira-kira 30 minit kemudian," katanya.

Sumber:
sinarharian.com.my/semasa/pemandu-kereta-maut-rempuh-pokok-rakan-parah-1.75590

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my