loading...

Sunday, August 5, 2012

Eksekutif Rentung Bertembung Lori



 KAMPAR – Seorang pegawai eksekutif di sebuah syarikat swasta rentung apabila kereta yang dipandunya terbakar selepas terbabit dalam kemalangan jalan raya di Kilometer 17, Jalan Ipoh-Kuala Lumpur berhampiran RTC Gopeng, di sini, semalam.

Ketua Polis Daerah Kampar, Superintendan Ng Kong Soon memaklumkan, kejadian berlaku pada jam 1.30 pagi dan mangsa, P Srinivasan, 26 dipercayai dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Taman Timur, di sini, selepas menghantar rakannya di Ipoh.

Menurut beliau, kereta jenis Proton Saga BLM yang dipandu mangsa dipercayai telah hilang kawalan sebelum tiba di tempat kejadian.

"Kemalangan telah membabitkan kereta yang dipandu mangsa dengan sebuah lori tiga tan membawa muatan tilam.

"Ketika sampai di tempat kejadian kereta dipandu mangsa dipercayai telah masuk ke laluan bertentangan dan bertembung dengan lori terbabit," katanya, semalam.

Beliau berkata, pertembungan itu telah menyebabkan kedua-dua kenderaan terbakar dan mangsa tersepit dalam kereta pada ketika itu.

"Mangsa maut di tempat kejadian, manakala pemandu lori, Mohd Nordan Enoh, 50 bersama kelindannya sempat menyelamatkan diri.

"Sepasukan bomba dan penyelamat dari balai Gopeng dan Simpang Pulau telah dikejarkan ke lokasi kejadian dan api berjaya dikawal pada jam 1.30 pagi.

Kong Soon menambah, mangsa berjaya dikeluarkan menggunakan peralatan menyelamat oleh pasukan bomba dan telah dihantar ke Hospital Kampar untuk bedah siasat.

Sementara itu, bapa mangsa yang enggan dikenali berkata, dia menyedari anak tunggalnya itu keluar dari rumah untuk menghantar rakannya ke Ipoh, sebelum kejadian berlaku.

"Saya hanya mengetahui kejadian ini setelah menerima panggilan telefon dariapda polis pada jam 2.30 pagi dan bergegas ke hospital," katanya.

Salam Takziah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/perak/maut-selepas-hantar-rakan-1.73941

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my