loading...

Saturday, August 11, 2012

Gara-gara elak kucing



 11 Ogos 2012
GEMENCHEH – Sepasang suami isteri terselamat dalam kemalangan membabitkan dua kenderaan, satu lori treler dan lori tanpa muatan di kilometer 27, Jalan Tampin-Gemas, berhampiran Kampung Gedok, dekat sini, petang kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira 6.30 itu, Jefri Md Zain, 29, dan isterinya,  Saharah Abdul Salam, 27, menaiki kereta jenis Proton Iswara dalam perjalanan dari Gemas menuju ke Gemencheh dipercayai cuba mengelak daripada melanggar seekor kucing.

Jurucakap polis berkata, akibat kemalangan itu, kenderaan yang dipandu mangsa yang turut dinaiki dua anaknya dan ibu mertua terbabas ke laluan  bertentangan  dan bergesel dengan lori treler.

Tidak cukup dengan itu, kereta berkenan turut berpusing dan dihentam sebuah lagi kereta jenis Proton Saga dari arah Tampin.

“Anak mangsa, Md Afiq Danis Jefri, 4, hanya mengalami kecederaan ringan dan dirawat sebagai pesakit luar selepas dikejarkan ke Klinik Kesihatan Gemencheh, di sini bagi rawatan lanjut. 

“Kesemua mangsa berada dalam keadaan selamat dari sebarang kecederaan,” katanya kepada Sinar Harian, dekat sini, semalam.

Sementara itu, pemandu lori tanpa muatan Zaid Aris, 47, berkata, ketika kejadian dia dalam perjalanan dari Gemencheh ke Gemas.

Katanya, dia sempat mengelak dan kereta mangsa bergesel dengan tayar belakang lori yang dipandunya.

“Bagaimanapun, terdapat sebuah lagi lori treler di belakang.

"Saya juga akhirnya memberhentikan kenderaan tidak jauh dari lokasi bagi melihat apa yang berlaku,” katanya kepada Sinar Harian.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/kereta-terbabas-elak-kucing-1.75615

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my