loading...

Tuesday, March 13, 2012

Terhumban 5 Meter Dirempuh Bas



Inalillahi wainailaihi rojiun

TAMPIN – Salah seorang anak mangsa kemalangan di kilometer 27, Jalan Tampin-Gemas, berdekatan Geduk, Gemencheh, pagi semalam tidak menyangka perbezaan sikap abahnya pada sebelah petang sebelum kejadian petanda abahnya akan pergi buat selama-lamanya.

Nurul Shafini Azlan, 24, berkata, dia tidak menyangka sikap arwah abahnya yang sempat bergurau bersama ibu, Supiah Mahmod, 48, adik bongsu, Naziratul Azira Azlan, 15, dan anak buahnya adalah petanda terakhir.

Menurutnya, jika sebelum ini, abahnya agak tegas dan serius ketika bersama keluarga. Namun, abahnya tidak seperti biasa dan sempat duduk dibuai bersama ibu selama lebih sejam serta bergurau bersama mereka.

“Abah kata, abah ingin menunaikan umrah tetapi hanya seorang diri sahaja dan sudah meminta maaf daripada semua kenalannya. Malah, abah sempat bergurau dengan adik dan adik meminta sebuah bilik daripada abah,” katanya ketika ditemui di pekarangan Bilik Mayat, Hospital Tampin (HT), semalam.

Mangsa yang juga pemandu van kilang dari Felda Jelai 3, Gemas, dekat sini, maut apabila kereta dipandunya dari arah Gemas bertembung de­ngan sebuah bas henti-henti dari arah bertentangan di kilometer 27, Jalan Tampin-Gemas, berdekatan Geduk, Gemencheh, pagi semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 6.15 pagi itu, mangsa yang memandu kereta Proton Wira dipercayai dirempuh bas henti-henti tanpa penumpang susulan bas berkenaan terbabas ke arah bertentangan selepas merempuh seekor lembu.

Sementara itu, Supiah berkata, kali terakhir dia berjumpa dengan suaminya adalah jam 5.30 pagi sebelum suaminya berangkat ke tempat kerja di Alor Gajah dan pada pagi berkenaan, suaminya tidak menikmati sarapan yang disediakan seperti kebiasaannya.

“Ketika arwah ingin ke tempat kerja, akak sempat bertanyakan padanya kenapa pergi kerja dengan kereta dan bukannya van kilang, namun dia menyatakan akan bertukar dengan kenalan di Gangsa, Alor Gajah. Selepas itu, akak sangat terperanjat apabila dimaklumkan orang kampung yang datang ke rumah sekitar jam 7.30 pagi mengatakan suami akak kemalangan,” katanya.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Wooi Kooi Cheang yang mengesahkan keja­dian­ itu berkata, berdasarkan siasatan awal, mangsa dipercayai bertembung dengan sebuah bas henti-henti dari arah bertentangan.

Katanya, susulan pertembungan itu, kereta yang dipandu mangsa terhumban ke dalam kebun kelapa sawit sejauh lima meter. Mayat mangsa dihantar ke HT untuk bedah siasat dan pemandu bas tidak cedera.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/arwah-abah-sempat-bergurau-1.31644

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my