loading...

Tuesday, March 13, 2012

Pecah Kepala Dihimpit 2 lori

BAU: Seorang pemandu lori menemui ajal dalam keadaan mengerikan apabila kepalanya pecah selepas terhimpit antara lorinya dengan lori dipandu rakannya yang menggelongsor ketika dia sedang mengikat kanvas bagi menutup batu dimuatkan dalam kenderaan berat itu.

Ketika kejadian di sebuah kuari di Jalan Tanjung Durian, di sini, mangsa Nerot anak Rantin, 27, berada di belakang lorinya menyebabkan dia melekat di tengah-tengah dua kenderaan itu, jam 8.15 pagi semalam.


Difahamkan, lori rakannya mengalami masalah brek menyebabkan ia menggelongsor. Menurut sumber, sebelum kejadian, mangsa dari Kampung Peninja Baru, di sini, dikatakan sedang bersiap menghantar batu diangkut dari kuari itu ke lokasi berdekatan.

“Mangsa sedang menutup batu dimuatkan dalam lorinya menggunakan kanvas dan di belakang lori dipandunya untuk mengikat tali kanvas.


“Secara tiba-tiba, lori dipandu rakan yang berada di belakang menggelongsor lalu merempuhnya. Rempuhan kuat itu menyebabkan mangsa tersepit di tengah-tengah dengan kepalanya pecah.


“Pemandu lori yang juga rakan mangsa berusia 44 tahun panik dan cuba membantu, tetapi gagal sebelum menghubungi ambulans meminta bantuan,” katanya.

Menurutnya, polis serta anggota Jabatan Bomba dan Penyelamat turut dipanggil bagi menghulurkan bantuan, tetapi pasukan perubatan Hospital Bau (HB) mengesahkan mangsa sudah meninggal dunia.


“Susulan itu, mayat mangsa dihantar ke HB untuk siasat manakala pemandu lori dari Taman Samarindah, Kota Samarahan itu dipanggil polis untuk memberi keterangan,” katanya.

Sementara itu, jurucakap polis ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian itu dan siasatan lanjut masih dijalankan.


“Setakat ini, polis masih menjalankan siasatan termasuk mendapatkan keterangan pemandu lori terbabit,” katanya.

Sumber:
hmetro.com.my/myMetro/articles/Dihimpit2lori/Article/index_html

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my