loading...

Thursday, March 15, 2012

Viva terjunam ke parit



SABAK BERNAM – Berpantang maut sebelum ajal apabila seorang pemandu kereta jenis Perodua Viva terselamat dalam satu kemalangan apabila brek keretanya mengalami kerosakan di Kilometer 38 Jalan Teluk Intan–Klang di sini.

Difahamkan, mangsa cuba memperlahankan kereta yang dipandunya ketika melalui selekoh berhampiran sebuah sekolah di lokasi kejadian, namun brek kenderaan itu langsung tidak berfungsi.

Dalam keadaan itu, kenderaan mangsa kemudiannya melanggar pembahagi jalan, seterusnya terbabas masuk ke laluan bertentangan dan terjunam ke parit.

Mangsa dikenali John, 22, berkata, dia dalam perjalanan pulang ke rumah di Batu 10, Hutan Melintang, Perak selepas selesai berurusan di sebuah jabatan, di Sungai Besar.

“Setibanya di tempat kejadian, saya menekan brek untuk memperlahankan kenderaan tetapi entah kenapa brek tidak berfungsi sehingga menyebabkan insiden ini berlaku.

“Saya bernasib baik, kemalangan ini tidak melibatkan pengguna jalan raya lain kerana kebetulan tiada kenderaan yang melalui jalan ini ketika detik cemas itu berlaku,” katanya.

John berkata, beliau tidak menyangka brek kenderaannya bermasalah kerana sebelum itu brek berkenaan berfungsi dengan baik dan beliau bersyukur kerana terselamat dalam kejadian itu.

“Saya bersyukur kerana tidak mengalami kecederaan parah dan hanya luka di beberapa bahagian badan,” katanya.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/selangor-kl/pemandu-selamat-kereta-terjunam-ke-parit-1.32524

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my