loading...

Tuesday, March 13, 2012

Penunggang motosikal berkuasa tinggi maut



Inalillahi wainailaihi rojiun

IPOH - Hajat seorang pemuda menikmati suasana indah di Cameron Highlands tidak kesampaian apabila motosikal berkuasa tinggi yang ditungganginya merempuh lori sayur di Kilometer 3 Jalan Simpang Pulai-Cameron Highlands lewat petang kelmarin.

Mohd Ridzuan Mahathir, 23, dari Butterworth, Pulau Pinang maut serta-merta di tempat kejadian akibat kecederaan parah di bahagian kepala.

Ketua Bahagian Ketenteraman Awam dan Trafik Daerah Ipoh, Deputi Superintendan Wan Shahruddin Wan Omar berkata, dalam kejadian jam 3 petang itu, mangsa dipercayai dalam perjalanan ke Cameron Highlands.

Menurutnya, mangsa dipercayai tidak menunggang secara berseorangan tetapi ditemani beberapa rakan lain.

Bagaimanapun, ketika motosikalnya melalui satu simpang mangsa gagal mengawal kenderaannya lalu terbabas dan merempuh lori tersebut.

“Kepala mangsa turut terkena bahagian tepi sebelah kanan lori sehingga menyebabkan dia mengalami kecederaan parah dan terbunuh di tempat kejadian. Mayat mangsa dihantar ke Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) untuk bedah siasat,” katanya.

Bagaimanapun, pemandu lori sayur yang dalam perjalanan dari Cameron Highlands menuju ke Kuala Lumpur tidak mengalami sebarang kecederaan.

Al-Fatihah..

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/perak/tak-sempat-sampai-cameron-highlands-1.31657

1 comment:

  1. bercuti ke CH, singgah di Galeri BiGDee House of Magic Potions Taman Royal Lily, Tanah Rata. satu-satunya galeri nano microfungus aromaterapi di dunia!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my