loading...

Sunday, March 11, 2012

Proton Saga Bertembung Toyota Unser



ROMPIN- Seorang lelaki maut, manakala rakannya pula mengalami cedera parah apabila kereta Proton Saga yang dinaiki mereka terbabas di Kilometer 14 Jalan Bahau-Rompin, di sini, lewat petang kelmarin.
Kejadian kira-kira jam 7 petang itu dipercayai berlaku apabila kereta yang dinaiki mangsa, M Preboo, 28 bersama rakannya, M Sivabalan, 21, hilang kawalan sebelum kenderaan masuk ke laluan berten­tangan.

Ketua Polis daerah, Superintendan Mohd Sabri Muhamad berkata, ketika itu kedua-dua mangsa dipercayai dalam perjalanan menuju ke Pekan Bahau.

“Kereta mangsa bertembung dengan kereta jenis Toyota Unser yang dinaiki pasangan suami isteri berumur lingkungan 50-an di laluan bertentangan.

“Pasangan berkenaan cuba mengelak daripada dirempuh kereta mangsa bagaimanapun gagal lalu terbabas di bahu kiri jalan,” katanya ketika mengesahkan kejadian itu, semalam.

Mohd Sabri berkata, mangsa tersepit di bahagian tempat duduk pemandu dan meninggal dunia di tempat kejadian.

“Rakannya pula, kini dirawat di Hospital Jempol. Manakala pasangan suami isteri terbabit hanya terkejut tetapi tidak mengalami cedera parah.

“Mayat mangsa kemu­dian­nya dibawa ke Hospital Jempol untuk dibedah siasat sebelum dituntut oleh keluarganya tengah hari semalam,” katanya.

Sinar Harian difahamkan, mangsa yang berasal dari Taman Melor, Rompin, meninggalkan seorang balu dan anak perempuan berusia 4 tahun.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/pemandu-maut-rakan-cedera-1.31269

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my