loading...

Tuesday, August 14, 2012

Tak sempat ternakan lembu

14 Ogos 2012

 ALOR GAJAH - Hasrat seo untuk menjalankan ternakan lembu bersama rakan baiknya selepas Aidilfitri tidak kesampaian selepas maut dalam kemalangan di Kilometer 218.0 Lebuhraya Utara-Selatan menghala ke utara, awal pagi kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 2.50 pagi itu, mangsa, Ahmad Farez Mustafa, 24, yang menaiki motosikal dalam perjalanan menuju ke Kuala Lumpur dari Melaka untuk mengambil kereta yang diletakkan di rumah adiknya, Mohd Iqbal Mustafa, 19, sebelum pulang ke rumahnya di Felda Palong 3, Gemas, Negeri Sembilan.

Difahamkan, sebelum kejadian mangsa berkonvoi bersama beberapa rakannya dari Kuala  Lumpur   untuk  berbuka puasa di sebuah restoran terapung di pekan Umbai.

Saksi kejadian yang juga rakan mangsa, Aminullah Baharon, 24, berkata, ketika kejadian dia melihat mangsa merempuh kereta Proton Saga Aeroback yang dipandu lelaki warga Myanmar, Ranathmahmudmustae, 30-an.

“Saya lihat motosikal mangsa melambung ke depan kemudian dirempuh pula oleh kereta terbabit,” katanya.

Menurutnya, dia yang terkejut mendekati mangsa yang lemah dalam keadaan nazak dan sempat membisikkan kalimah Syahadah di telinga mangsa sebelum dibawa ke hospital.

Sementara itu, menurut Aminullah, dia menyedari perubahan sikap mangsa yang kelihatan gelisah selepas berbuka puasa namun hanya membiarkan tanpa menegur.

Sementara itu, adik mangsa, Mohd Iqbal Mustafa, 19, berkata, selepas berbuka puasa mangsa ada menghubunginya meminta bantuan memasukkan wang ke dalam akaun bank bagi membaiki tayar motosikal yang rosak.

Rakan mangsa, Mohd Rizal Haris, 24, berkata, dia sempat berjumpa mangsa sebelum bertolak ke Melaka malah meminta arwah berfikir semula jika hendak menyertai konvoi berkenaan berikutan perjalanan jauh.

“Saya menasihati mangsa supaya tidak menyertai aktiviti konvoi itu kerana bimbang keselamatannya namun mangsa berkeras dan mengatakan ini kali terakhir dia sertai dan akan meninggalkan  kami semua.

“Saya terkilan kerana hasrat mangsa menjalankan ternakan lembu bersama-sama tidak kesampaian,” katanya di pekarangan Hospital Tuanku Jaafar, Seremban, Negeri Sembilan, pagi semalam.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Supritendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin, mengesahkan kejadian berkenaan.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/tak-sempat-ternak-lembu-1.76475


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my