loading...

Tuesday, August 14, 2012

Remaja Maut Terbabas


14 Ogos 2012

 GEMAS – Seorang remaja berusia 17 tahun menjadi mangsa pertama korban Op Selamat di daerah ini selepas kereta jenis Volvo yang dinaikinya terbabas di kilometer 2.5, Jalan Pasir Besar-Palong, dekat sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira 3.30 pagi itu, mangsa, Kevin Ng Yin Kit yang berasal dari Jalan Pokok Mangga, Melaka menjadi korban pertama Op Selamat yang dilancarkan oleh Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar, 12 Ogos lalu sehingga 26 Ogos depan.

Ketua Polis Daerah Tampin, Superintendan Wooi Kooi Cheang bekata, ketika kejadian, mangsa dan seorang lagi individu yang memandu kereta berkenaan, Pang Kin Hong, 41, dalam perjalanan pulang dari Felda Palong ke Melaka.

Bagaimanapun katanya, sebaik tiba di lokasi kejadian, kenderaan berkenaan terbabas ke sebelah kiri jalan lalu melanggar sebatang tiang elektrik. 

"Dentuman perlanggaran itu menyebabkan bahagian sebelah kiri kenderaan remuk dan mangsa yang duduk sebelah kiri pemandu mengalami kecederaan parah di bahagian kepala.

“Mayat mangsa dihantar ke Hospital Tampin (HT) untuk bedah siasat. Manakala, pemandu kenderaan berkenaan yang mengalami kecederaan di bahagian mata sebelah kiri akibat terkena serpihan cermin yang pecah dihantar ke Hospital Melaka untuk mendapatkan rawatan,” katanya kepada Sinar Harian, dekat sini, semalam.

Sementara itu, Kooi Cheang menggesa orang ramai khususnya pengguna jalan raya untuk mengutamakan keselamatan dan mematuhi peraturan jalan raya yang ditetapkan bagi mengelakkan kemalangan terutamanya di musim perayaan.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/korban-pertama-op-selamat-1.76471


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my