loading...

Friday, August 17, 2012

Pelajar SMKPC 1 Maut

Inalillahi wainailaihi rojiun

17 Ogos 2012
KOTA BHARU - Tidak sampai sejam operasi yang dijalankan Jabatan Pengangkutan Jalan Raya (JPJ) bersama beberapa agensi penguat kuasa di laluan Chica-Kubang Kerian, seorang remaja maut dalam kemalangan malam kelmarin.

Lebih menyayat hati, kematian remaja terbabit turut diratapi ahli keluarganya, termasuk ayah mangsa yang turut berada di tempat kejadian selepas menerima berita terbabit dari kenalan terdekat.

Kelihatan adik beradik mangsa serta bapanya, menangis melihat mayat mangsa yang terbujur kaku di atas jalan dengan dipenuhi darah di atas jalan raya.

Kejadian kira-kira jam 10 malam, di jalan Pengkalan Chepa-Kota Bharu itu, menyebabkan remaja berkenaan maut serta merta selepas dikatakan gagal mengelak sebuah kenderaan jenis Honda, dari laluan bertentangan.

Mangsa, Tuan Faiz Tuan Hamzah, 14, pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Pengkalan Chepa 1, (SMKPC 1) yang datang dari Jalan Sabak hilang kawalan dan terbabas, lalu melanggar kereta terbabit dari arah Kota Bharu, ketika kenderaan itu masuk ke Simpang Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra.

Menurut abang mangsa, Tuan Fizi, 22, adiknya keluar rumah selepas berbuka puasa ke pusat kafe siber berhampiran kawasan Sabak.

“Saya hanya mengetahui adik terlibat dalam kemalangan selepas seorang kenalan abang (Tuan Faizal, 33) menelefonnya.

“Selepas itu kami bergegas ke tempat kejadian dan terkejut apabila melihat mayat adik penuh dengan darah di bahagian kepala,” katanya.

Fizi berkata, Allahyarham Faiz, merupakan anak ke 10 dari 12 beradik, merupakan seorang yang rapat dengan keluarga dan pemergiannya amat dirasai lebih-lebih lagi menjelang sambutan Aidilfitri yang hanya tinggal dua hari lagi.

“Sambutan Aidilfitri pada tahun ini tidak bermakna, memandangkan keluarga masih bersedih dengan kejadian yang menimpa adik.

“Apa pun kami reda dengan kejadian ini dan mengharapkan agar rohnya ditempatkan dalam kalangan golongan yang beriman,” katanya.

Sementara itu Ketua Polis Daerah Kota Bharu, Asisten Komisioner Azham Othman mengesahkan menerima laporan, beliau berkata mayat mangsa dibawa ke Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) untuk dibedah siasat sebelum dituntut keluarganya.

“Kes disiasat di bawah seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987,” katanya.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/kelantan/remaja-maut-dirempuh-honda-1.77419

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my