loading...

Monday, August 13, 2012

Dua beranak maut digilis lori

Inalillahi wainailaihi rojiun

BALIK PULAU - Dua beranak maut selepas motosikal ditunggangi mereka bergesel dengan sebuah lori dalam kemalangan berlaku berhampiran persimpangan lampu isyarat antara jalan Bayan Lepas ke Teluk Kumbar, semalam.

Dalam kejadian berlaku kira- kira jam 9.10 pagi itu, mangsa, Adnan Abdullah, 59, dan anak tunggalnya, Mohd Adri Adnan, 7, menunggang motosikal jenis Honda yang baru dibeli menuju ke sebuah pusat tuisyen di Teluk Kumbar.

Motosikal mangsa dipercayai bergesel dengan lori tersebut selepas cubaan memotong gagal disebabkan oleh sebuah kereta yang datang dari arah bertentangan menyebabkan kedua-duanya terjatuh di jalan.

Mohd Adri dikatakan tercampak sebelum digilis tayar belakang lori berkenaan menyebabkan dia maut di tempat kejadian, manakala ayahnya yang parah meninggal dunia kira-kira sejam kemudian di sebuah hospital swasta di Bayan Baru.

Kedua-dua mangsa itu dibawa ke Hospital Balik Pulau untuk dibedah siasat dan dijangka dikebumikan di Tanah Perkuburan Datuk Keramat selepas dituntut keluarga petang semalam.

Bapa mertua mangsa, Mohd Ismail Abu Kassim, 59, berkata, memang menjadi rutin mingguan menantunya yang juga pesara di Bahagian Keselamatan Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) menghantar Mohd Adri ke pusat tuisyen tersebut.

“Baru semalam (kelmarin) saya berbual dengan Mohd Adri di telefon dan dia yang rindukan saya dan neneknya ada mengajak kami bermalam di rumahnya.

“Cucu saya itu yang bersekolah di pusat tahfiz di Teluk Kumbar menyatakan hasratnya untuk bergambar bersama dengan berpakaian sedondon warna merah hati pagi raya nanti dan kami telahpun siapkan apa yang dimintanya.

“Saya amat sebak dan terkilan dengan kejadian yang berlaku namun kami reda,” katanya.

Ketua Polis Daerah Barat Daya, Superintendan Mohd Hatta Mohd Zain yang dihubungi mengesahkan kejadian tersebut.

“Hasil bedah siasat mendapati, Adnan cedera parah di badan manakala anaknya di bahagian kepala akibat dilanggar lori terbabit.

“Kegagalan mangsa memotong kenderaan di hadapannya menyebabkan kedua-duanya terjatuh di jalan raya,” katanya.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/utara/dua-beranak-maut-digilis-lori-1.75993


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my