loading...

Wednesday, August 15, 2012

2 sahabat maut rempuh tiang elektrik


15 Ogos 2012
BEHRANG - Kegembiraan empat sahabat pulang ke Teluk Intan berakhir apabila dua daripada mereka maut setelah kenderaan dinaiki terbabas merempuh tiang elektrik di Kilometer 114.5 Tanjung Malim-Ipoh, berhampiran dengan Behrang Station, di sini, awal pagi semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 7.15 pagi itu, kedua-dua mangsa, Goh Chee Eng, 22 dan Ong Min Chu, 32, yang berasal dari Teluk Intan maut setelah mengalami kecederaan parah di bahagian kepala.

Ketua Polis Daerah Tanjung Malim, Superintendan Othman Nanyan berkata, mangsa menaiki kereta jenis Toyota Vios yang dipandu  Min Chu dari arah Tanjung Malim ke Slim River.

Menurutnya, mangsa gagal mengawal kenderaan menyebabkannya dan penumpang tempat duduk depan maut di tempat kejadian.

“Setiba di tempat kejadian, kereta yang dipandu mangsa dikatakan gagal dikawal sebelum terbabas ke bahu jalan dan merempuh tiang elektrik.

“Kereta terbabit remuk teruk mengakibatkan kedua-dua mangsa tersepit dan maut di tempat kejadian.

"Manakala seorang rakan mangsa cedera parah di dada dan seorang lagi hanya mengalami cedera ringan di dahi," katanya kepada Sinar Harian ketika dihubungi di sini, semalam.

Othman berkata, mayat kedua-dua mangsa dibawa ke Hospital Slim River untuk dibedah siasat sebelum dituntut ahli keluarga mereka.

"Dua lagi rakan mangsa turut dikejarkan di hospital yang sama untuk mendapatkan rawatan.

“Pihak kami masih menjalankan siasatan bagi mengenal pasti punca kejadian dan siasatan dijalankan di bawah Sekyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/perak/dua-sahabat-maut-1.76820


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my