loading...

Tuesday, December 20, 2011

Warga emas tak sempat mendapatkan rawatan

Inalillahi wainailaihi rojiun

SEREMBAN 19 Dis. - Hasrat seorang warga emas untuk mendapatkan rawatan susulan di hospital selepas mengalami penyakit semput tidak kesampaian selepas dia maut dalam satu kemalangan di Kilometer 2.5 Jalan Jelebu, dekat sini awal pagi tadi.

Mangsa, Saari Mohd. Ali, 62, yang bekerja sebagai pengawal keselamatan ditemui oleh orang ramai dalam keadaan terbaring di tepi jalan kira-kira pukul 7 pagi selepas dipercayai terbabas ketika menaiki motosikalnya itu.

Seorang rakan sekerja mangsa, Mohd. Saad Alias, 60, berkata, sebelum kejadian dia bersama Saari sedang bekerja di sebuah kilang kira-kira 100 meter dari lokasi mayat mangsa ditemui.

Dia yang terkejut dengan kejadian yang menimpa sahabatnya memberitahu, pada pukul 4.30 pagi, Saari yang berasal dari Rembau dekat sini ada mengadu bahawa dia mengalami lelah dan mahu pergi ke hospital untuk mendapatkan rawatan.

"Dia bertegas untuk pergi seorang diri dengan menunggang motosikal Honda Ex-5 tetapi selepas beberapa jam saya hairan kerana dia tidak pulang ke tempat kerja.

"Saya kemudian menghubungi anak Saari tetapi dimaklumkan bahawa dia juga tidak pulang ke rumah," katanya ketika ditemui di sini.

Namun jelasnya, kira-kira pukul 7 pagi dia dimaklumkan oleh seorang rakannya, Saari ditemui terbaring dan tidak bernyawa di tepi jalan tidak jauh dari tempat dia bekerja.

"Untuk mendapatkan kepastian saya terus bergegas ke lokasi kejadian dan terkejut apabila melihat mayat rakan saya terbaring kaku di sisi motosikalnya.

"Ketika ditemui mayat mangsa tidak mengalami sebarang kecederaan cuma ada sedikit luka di bahagian tangan," jelasnya.

Pegawai Turus Trafik negeri, Asisten Supritendan Abdul Halil Hamzah yang mengesahkan kejadian itu berkata, pihaknya sedang menunggu laporan bedah siasat untuk mengetahui punca sebenar kematian mangsa.

Menurutnya, mayat mangsa dihantar ke Hospital Tuanku Jaafar Seremban (HTJ) untuk bedah siasat sebelum dituntut oleh keluarganya.

Al-Fatihah

Sumber: utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=1220&pub=Utusan_Malaysia&sec=Selatan&pg=ws_03.htm

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my