loading...

Wednesday, December 21, 2011

Akibat keletihan


ALOR GAJAH - Akibat keletihan, seorang gadis nyaris maut apabila kereta jenis Perodua Viva yang dipandu terbabas ke kiri jalan sebelum terhumban ke dalam parit di Kampung Permatang, Kuala Sungai Baru, di sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 7.50 pagi itu, pekerja kilang, Norzaini Abd Rahman, 24, dalam perjalanan pulang dari tempat kerja di Pengkalan Balak menuju ke Kuala Linggi tidak menyedari kereta dipandunya terbabas dan terhumban ke dalam parit berlumpur.

“Saya memang tidak sedar stereng kereta semakin menghala ke kiri jalan dan hanya terjaga apabila kereta sudah berada dalam keadaan terbalik.

“Saya tambah terkejut dan panik apabila air lumpur mula masuk ke dalam kereta. Kedudukan kereta yang terbalik di bahagian pemandu menyebabkan saya terpaksa keluar mengikut pintu penumpang,” katanya.

Mangsa yang merupakan anak ketiga daripada lima beradik itu baru sahaja tamat waktu bekerja, jam 8 malam kelmarin hingga 7.30 pagi semalam bersyukur tidak mengalami kecederaan serius.

Saksi kejadian, Ghazali Ani, 41, ketika ditemui berkata, dia dari arah Kuala Linggi menuju ke pekan Kuala Sungai Baru terkejut apabila mendapati kereta yang dipandu mangsa meluncur laju ke kiri tanpa menekan brek.

“Saya tidak sedar keadaan pemandu ketika berselisih dengannya dan sebaik kejadian, saya segera berpatah balik ke arah mangsa untuk melihat keadaannya.

"Mangsa ketika itu cuba keluar sendiri menyelamatkan diri dalam keadaan panik, mungkin kerana ketakutan," katanya.

Norzaini yang masih terkejut dengan kejadian itu menerima rawatan pesakit luar di klinik berhampiran.


Sumber: sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/kereta-terjunam-masuk-parit-1.13745

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my