loading...

Thursday, December 22, 2011

Padah Berhenti Ditepi Jalan



SEREMBAN – Dua rakan sekerja bernasib baik kerana selamat dalam kemalangan di jejambat Jalan Serem­ban-Tampin, berhampiran Kampung Baru Rahang, kira-kira jam 9 pagi, di sini, semalam.

Pang Kin Yin, 72, memandu kereta Perodua Kancil, dan rakannya dikenali sebagai Ahmad memandu lori, dalam perjalanan pulang ke Seremban selepas mengambil lori yang telah dibaiki dari sebuah bengkel di sekitar Senawang.

Bagaimanapun, lori tanpa muatan itu tiba-tiba mengalami kerosakan di tengah jalan, menyebabkan mereka terpaksa berhenti di lorong kiri dan keluar dari kenderaan untuk menghubungi mekanik.

Kin Yin berkata, tidak sampai lima minit menunggu, keretanya dirempuh sebuah kereta jenis Perodua Kembara dari arah belakang.

“Rempuhan menyebabkan kereta saya terdorong ke depan dan merempuh lori pula.

“Ia menyebabkan kereta saya ber­ada di tengah remuk,” katanya.

Sementara itu, pemandu Perodua Kembara yang mahu dikenali sebagai Ho, 30, berkata, dia tidak menyedari kereta Kin Yin berhenti di kiri jalan.

“Saya sangka kenderaannya bergerak, menyebabkan saya hilang kawalan sebelum merempuh kedua-dua kenderaan.

“Mujur saya selamat dan tidak mengalami sebarang kecederaan,” katanya.

Pegawai Turus Trafik negeri, Asisten Superintendan Abdul Halil Hamzah mengesahkan menerima laporan kejadian berkenaan.



Sumber: sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/kancil-tersepit-1.14037

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my