loading...

Saturday, December 24, 2011

Pemandu Lori Maut Dirempuh Treler


Inalillahi wainailaihi rojiun

MUAR – Seorang jurukimpal besi maut apabila lori dipandunya terbabit dalam kemalangan dengan kereta selepas dirempuh dari arah belakang oleh sebuah treler di Jalan Bukit Pasir di sini, semalam.

Kejadian kira-kira jam 10.30 pagi itu berlaku apabila lori satu tan dengan muatan besi pagar dipandu Abdul Raub Abd Rashid, 36, bersama dua penumpang dipercayai dalam perjalanan dari Muar ke Taman Indah Bukit Pasir untuk memasang besi pagar di rumah pelanggannya.

Bagaimanapun, ia hilang kawalan selepas dirempuh sebuah treler ketika hendak membelok memasuki Taman Indah lalu terbabas laluan bertentangan.

Sebuah kereta Proton Wira dari arah Pagoh menghala ke Muar yang ketika itu berada di laluan itu gagal mengelak lalu merempuh lori mangsa sehingga menyebabkannya berpusing sebelum terbalik. Manakala kereta terbabit remuk di bahagian hadapan.

Abdul Raub meninggal dunia di tempat kejadian akibat cedera parah di kepala dan beberapa anggota badan lain. Mayatnya dibawa ke Hospital Tangkak untuk dibedah siasat sebelum dituntut ahli keluarga.

Dua penumpang lori terbabit yang cedera parah dan pemandu kereta yang mengalami kecederaan ringan kini dirawat di Hospital Pakar Sultanah Fatimah (HPSF).

Pemandu treler yang tidak mengalami kecederaan membuat laporan berkaitan kejadian di balai polis berhampiran.

Sementara itu, jurucakap polis ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu.

“Orang ramai yang mempunyai maklumat kejadian diminta tampil membantu siasatan.

Al-Fatihah

Sumber: sinarharian.com.my/jenayah/jurukimpal-maut-1.14432

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my