loading...

Monday, August 22, 2011

Remaja maut rempuh lori

JUNJUNG - Seorang remaja lelaki, Sin Teck Guan, 18, dari pekan Junjung yang mengalami kecederaan parah di bahagian muka dan kepala, terbunuh apabila motosikal jenis Honda EX5 yang ditunggangnya merempuh belakang lori di jalan Junjung kira-kira jam 8 malam, semalam.

Pemandu lori yang enggan namanya disiarkan berkata, lori yang dipandu membawa muatan beras dari Taiping ke Kulim dan kemudiannya ke pekan Junjung. Tiba di jalan Junjung, lorinya mengalami kerosakan dan berhenti di bahu jalan.

“Saya memasang lampu dan meletakkan segi tiga kecemasan kira-kira 20 meter di belakang lori.

"Saya memaklumkan kepada majikan tentang kerosakan dialami dan dia mengarahkan kami menunggu sehingga lori penunda tiba. Keadaan ketika itu gelap dan hujan lebat.

“Tiba-tiba kami terdengar bunyi dentuman kuat dari belakang dan nampak motosikal mangsa terseret kira-kira 35 meter di hadapan lori kami,” katanya kepada Sinar Harian.

Ketua Polis Daerah Kulim, Superintendan Ghuzlan Saleh berkata, itu merupakan kemalangan maut ketiga yang melibatkan penunggang motosikal sepanjang bulan ini di jalan Junjung.

“Saya berharap langkah-langkah pencegahan bagi mengurangkan kadar kemalangan di kawasan itu dapat dipertingkatkan dengan mengadakan lebih banyak papan tanda.

“Selain itu, saya menasihatkan pengguna jalan raya supaya memandu secara berhemah dan jangan memandu dengan laju apabila melalui jalan Junjung terutama ketika waktu malam dan hujan lebat. Kes ini akan disiasat di bawah Seksyen 47 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

12 Ogos lalu, dua sahabat terbunuh di tempat kejadian apabila motosikal Yamaha RXZ yang ditunggang terbabas dan merempuh bas ekspres kira-kira jam 6 pagi.

Sumber: SH

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my