loading...

Friday, August 26, 2011

Pelajar SMK Bukit Payong Maut

Maut Terhantuk Palang Besi


Al-Fatihah

KAMPUNG RAJA - Seorang pelajar tingkatan empat Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Bukit Payong, Hulu Besut terbunuh selepas motosikal yang dibonceng terbabas menyebabkan kepalanya terhantuk pada palang besi di Kilometer 33 jalan Jertih-Keruak dekat selekoh Kampung Berangan, Keruak, kelmarin.

Dalam kejadian jam 2.30 petang itu, mangsa Nur Aiman Ismail, 16, disahkan meninggal dunia ketika tiba di Klinik Kesihatan Pasir Akar.

:Ketua Polis daerah, Superintendan Kamaruddin Mohd Zakaria berkata, mangsa mengalami kecederaan parah pada kepala dipercayai melanggar pengadang jalan selepas motosikal yang ditunggang rakannya, Mohd Khiri Awafi Nordin terbabas.

Menurutnya, mangsa bersama rakannya, pelajar tingkatan enam sekolah yang sama dalam perjalanan pulang ke rumah masing-masing di Felcra Keruak dan Kampung Keruak.

“Sebelum itu mereka berdua menaiki sebuah motosikal Yamaha RXZ dalam perjalanan pulang ke rumah, dan apabila tiba di tempat kejadian, motosikal itu hilang kawasan akibat jalan basah selepas hujan lalu terbabas ke kanan jalan dan melanggar pengadang jalan,” katanya,

Kamarudin berkata, sejurus kemalangan mangsa telah dihantar oleh orang ramai ke Klinik Pasir Akar dan disahkan meninggal dunia sebelum mayatnya kemudian dihantar ke Bilik Mayat Hospital Besut.

Sementara itu penunggang motosikal dihantar ke Hospital Besut dan mengalami retak tangan kanan dan cedera pada muka dan kaki.

Mohd Khiri Awafi kemudian dirujuk kepada Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian, Kelantan.

Motosikal yang dinaiki mangsa pula rosak pada bahagian depan.

Sumber: Sinar Harian


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my