loading...

Monday, August 22, 2011

Guru Pusaka Gayong Kembali Ke Rahmatulah

Al-Fatihah...

Cikgu Abd Rahman ( Cikgu Man Nibong Tebal) telah kembali ke rahmatulah, Apabila terlibat dalam kemalangan jalan raya pada 20 Ogos 2011. Beliau adalah antara guru tua dalam Pertubuhan Seni Silat Pusaka Gayung Malaysia (PSSPGM)  dan juga pakar seni serangan maut, seni pukulan dan seni pisau.... Saya sebagai anak gayong mengucapkan salam takziah kepada keluarga cikgu Man, semoga roh nya dicucuri rahmat dan segala jasanya dalam mencurah ilmu pada anak bangsa dikira sebagai satu ibadah... amin


NIBONG TEBAL – Seorang warga emas maut apabila motosikal yang ditunggangnya hilang kawalan sebelum dilanggar sebuah kereta.

Mangsa, Abdul Rahman Hasan, 61, mati di tempat kejadian apabila dia dipercayai hilang kawalan sejurus menaiki jambatan di Jalan Transkrian, petang kelmarin.

Ketua Trafik Ibu Pejabat Polis Daerah Seberang Perai Selatan, Cif Inspektor Hamim Zaini Hamzah, berkata, ketika kejadian pemandu kereta berkenaan datang dari arah Nibong Tebal menuju ke Bandar Baharu, Kedah.

“Semasa penunggang menaiki jambatan di Jalan Transkrian, motosikal yang membawa tong gas itu dipercayai hilang kawalan.

“Pemandu kereta terbabit cuba mengelak namun, kedudukan jarak yang terlalu dekat menyebabkan dia (pemandu kereta) melanggar motosikal berkenaan,” katanya.

Menurutnya, penunggang motosikal yang berasal dari Nibong Tebal itu maut di tempat kejadian.

Sejurus kejadian terbabit, bedah siasat dilakukan pada jam 4.30 petang hari sama.

Kes dikendalikan Pegawai Penyiasat, Inspektor Mohd Alkhudri Marzuki dan disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Sumber: SH

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my