loading...

Monday, November 21, 2011

4 Maut Van Bertembung Lori Ikan



KENINGAU 21 Nov. – Empat maut, seorang parah manakala dua lagi cedera ringan dalam kemalangan ngeri melibatkan sebuah lori membawa ikan dan sebuah van di Kilometer 3 Jalan Keningau-Tenom, berhampiran Kampung Kauran di sini, hari ini.

Mangsa yang meninggal dunia dalam kemalangan pukul 12.30 tengah hari itu ialah pemandu van, Victor Panagua, 56, dan tiga penumpangnya, Paidin Sanin, 54; Barandon Banaguana, 14, dan Breitzmar Sabarano, 16.

Ketua Polis Daerah, Deputi Supritendan Zahari Mohamed berkata, siasatan awal mendapati van itu dipercayai hilang kawalan sebelum memasuki lorong sebelah kanan dan bertembung dengan lori yang dalam perjalanan dari arah Tenom ke Keningau.

Beliau berkata, pemandu lori berusia 43 tahun yang berasal dari Kampung Batu, Kuala Lawas, Sarawak, parah manakala dua penumpangnya masing-masing berusia 21 dan 37 tahun, juga dari Sarawak, hanya cedera ringan.

“Kesemua yang cedera dirawat di Hospital Keningau. Kes itu disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987,” katanya di sini hari ini.

Sementara itu, Ketua Operasi Bomba Dan Penyelamat PBK 2, Jalimin Darus berkata, pihaknya menerima panggilan pada pukul 12.42 tengah hari dan tiba di lokasi kemalangan pukul 12.50 tengah hari.

Sumber: Utusan Malaysia


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my