loading...

Sunday, December 9, 2012

Warga emas maut dirempuh




9 Disember 2012
SABAK BERNAM- Seorang warga emas maut setelah motosikal ditunggang mangsa dirempuh sebuah kenderaan dari arah Sekinchan ketika cuba melintas jalan di Kilometer 55, Jalan Teluk Intan -Klang.

Dalam kejadian kira-kira jam 5.30 petang kelmarin itu, mangsa Kemin Dasuki, 75, dipercayai keluar dari persimpangan di sini, untuk pulang ke rumah.

Bagaimanapun, mangsa dirempuh kenderaan Toyota Vios dipandu laju seorang lelaki, 56 tahun yang dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Setiawan, Perak.

Ketua Polis Daerah Sabak Bernam, Superintendan Noor Mushar Mohamad berkata, mangsa yang dipercayai tidak menyedari kehadiran Toyota Vios itu dirempuh menyebabkan dia tercampak atas cermin hadapan kenderaan terbabit sebelum jatuh ke jalan.

"Mangsa yang tidak memakai topi keledar itu parah di kepala akibat rempuhan berkenaan dan disahkan meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke Hospital Tengku Ampuan Jemaah (HTAJ) untuk mendapatkan rawatan.

"Sementara itu, pemandu kereta itu tidak mengalami sebarang kecederaan," katanya.

Menurut Noor Mushar, siasatan berhubung kejadian berkenaan masih diteruskan dan pihaknya ada menerima laporan pemandu kenderaan mengenai kemalangan itu.

Dalam pada itu, beliau mengingatkan penunggang motosikal memberi perhatian terhadap aspek keselamatan di jalan raya bagi mengelakkankejadian tidak diingini berlaku.

 "Kita nasihatkan pengguna mematuhi undang-undang jalan raya demi menjamin keselamatan.

"Tindakan tegas akandiambil ke atas pesalah lalu lintas," katanya.

Difahamkan, jenazah Kemin disemadikan di Tanah Perkuburan Islam Sungai Haji Dorani, semalam.


Sumber:
sinarharian.com.my/semasa/warga-emas-maut-dirempuh-1.111036


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my