loading...

Sunday, December 9, 2012

Penuntut UIAM maut




Inalillahi wainailaihi rojiun

10 Disember 2012
KUANTAN- Seorang penuntut Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) Gombak maut, manakala rakannya parah selepas motosikal ditunggangi mereka merempuh sebuah kereta memasuki laluan secara tiba-tiba di Jalan Kuantan- Kemaman berhampiran sebuah stesen minyak Kampung Sungai Ular, dekat sini, petang kelmarin.

Dalam kemalangan kira-kira jam 7.25 petang itu, penunggang motosikal , Ahmad Hasrul Nizam Mohamad, 20, dari Taman Desa Jaya, Chukai, Terengganu mengalami kecederaan parah dan disahkan meninggal dunia di tempat kejadian,

Mayat mangsa dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) Kuantan untuk bedah siasat, manakala rakannya, Ahmad Hanzalah Hashim, 20, dari Kuala Berang, Terengganu yang parah turut dihantar menerima rawatan di hospital sama.

Pegawai Penguat Kuasa Tadbir/Trafik Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Pahang, Asisten Superintendan Zainalabidin Othman berkata, berdasarkan siasatan awal, kereta jenis Citroen ZX  dipandu Shamsul Riduan Rasidi, 20, dalam perjalanan dari arah Kemaman menghala ke Kuantan.

Menurutnya, ketika menghampiri tempat kejadian, pemandu terbabit dipercayai cuba memotong sebuah kenderaan di hadapan, namun gagal lalu masuk ke laluan kiri secara tiba-tiba.

“Mangsa yang menunggang motosikal jenis Yamaha 125Z datang dari arah belakang gagal mengelak lalu terlanggar bahagian pintu belakang sebelah kiri kereta terbabit.

“Akibat rempuhan itu, mangsa dan rakannya tercampak ke atas jalan dan disahkan meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan di bahagian kepala,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Zainalabidin berkata, punca sebenar kemalangan masih dalam siasatan dan disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/pahang/penuntut-maut-rakan-parah-1.111175



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my