loading...

Friday, December 14, 2012

Penunggang maut pembonceng parah


Inalillahi wainailaihi rojiun  

15 Disember 2012
KLUANG - Seorang penunggang motosikal maut, manakala pemboncengnya cedera parah apabila kenderaan yang dinaikinya bertembung dengan sebuah kereta dari arah bertentangan dalam kejadian di kilometer 76, Jalan Kota Tinggi-Kluang, Taman Sri Lambak, malam kelmarin.

Kejadian jam 9.40 malam itu melibatkan motosikal yang ditunggang Noramin Salim, 24, bersama rakannya, Muhammad Amirul Ahmad, 20, dalam perjalanan pulang dari bandar Kluang menuju ke Kota Tinggi sebelum bertembung dengan sebuah kereta.

Mangsa dipercayai tercampak sebelum maut di tempat kejadian dan dihantar ke Hospital Enche Besar Hajjah Kalsom, di sini.

Ketua Polis Daerah Kluang, Asisten Komisioner Abdul Majid Mohd Ali, yang mengesahkan kejadian berkata, sewaktu kejadian itu, mangsa bersama rakannya menunggang motosikal Yamaha RXZ sedang menuju ke Felda Linggiu, Kota Tinggi, sebelum terlibat dalam kemalangan itu.

“Akibat rempuhan itu, Noramin maut di tempat kejadian, manakala rakannya cedera parah,” katanya ketika ditemui Sinar Harian, di sini, semalam.

Abdul Majid berkata, kes itu disiasat di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

“Polis menyeru kepada mereka yang menyaksikan kejadian ini untuk tampil memberikan maklumat dan membantu siasatan,” katanya.

Beliau berkata, jenazah mangsa sudah dituntut dan dikebumikan di Tanah Perkuburan Orang Islam, Felda Linggiu, Kota Tinggi.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/johor/penunggang-motosikal-maut-dalam-kemalangan-1.112790


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my