loading...

Wednesday, December 26, 2012

Rempuh lori simen


27 Disember 2012
SHAH ALAM: Seorang pemandu lori kontena nyaris maut apabila lori dipandunya merempuh sebuah lori simen dalam kemalangan di Kilometer 2.2 Lebuh raya Utara Selatan Hubungan Tengah (Elite) menghala ke Pelabuhan Klang, di sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 6.50 pagi itu, Mohd Nazri Othman, 37, yang memandu lori membawa muatan kepingan kayu tersepit apabila kontena dibawanya menghimpit bahagian kepala lori akibat hentaman kuat sebaik merempuh belakang lori simen berkenaan.


Namun, mangsa dilaporkan stabil selepas dikeluarkan anggota bomba dan penyelamat yang bergegas ke tempat kejadian selepas menerima maklumat.

Difahamkan, lori kontena berkenaan dalam perjalanan dari Bukit Kayu Hitam ke Pelabuhan Klang untuk menghantar muatan kepingan kayu. Penolong Pengarah Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Selangor, Mohamad Sani Harul berkata, akibat hentaman yang kuat, bomba terpaksa mengambil masa kira-kira dua jam untuk memotong bahagian kepala lori yang remuk bagi mengeluarkan mangsa.


Menurutnya, mangsa tidak mengalami sebarang kecederaan yang serius tetapi hanya mengalami luka di badan dan dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR), Klang untuk rawatan lanjut manakala pemandu lori simen berkenaan tidak mengalami sebarang kecederaan.


“Seramai 20 anggota bomba dengan tiga jentera masing-masing dari Balai Bomba dan Penyelamat Kota Anggerik, Shah Alam dan Subang Jaya dikejarkan ke tempat kejadian.

“Usaha mengeluarkan mangsa terpaksa dibuat dengan berhati-hati kerana bimbang mangsa akan mendapat kecederaan yang lebih serius memandangkan keadaan kepala lori yang dipandu mangsa remuk kerana dihimpit kontena dibawanya,” katanya.


Katanya, akibat kemalangan itu, pengguna lebuh raya terpaksa menempuh kesesakan lebih empat jam dan keadaan kembali pulih kira-kira jam 11 pagi.


Sumber:
hmetro.com.my/myMetro/articles/Pemandutersepitrempuhlorisimen/Article/index_html


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my