loading...

Sunday, December 23, 2012

Remaja maut rempuh treler

Inalillahi wainailaihi rojiun

23 Disember 2012
SEREMBAN - Seorang remaja maut selepas motosikal yang ditungganginya merempuh belakang sebuah treler di kilometer 260.3 Lebuh Raya Utara Selatan (Plus) arah utara, di sini pagi tadi.
  
Dalam kejadian pada 3.30 pagi itu, mangsa, Farul Rhyzuwan Abd Wahab, 19, maut di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala dan badan.
  
Jurucakap polis berkata, ketika kejadian mangsa yang menunggang motosikal jenis Yamaya 125Z dipercayai dalam perjalanan dari arah Senawang menuju ke Seremban.
  
"Ketika sampai di lokasi kejadian, mangsa yang berada di laluan kiri lebuh raya itu tidak perasan sebuah treler membawa muatan bijih besi sedang berhenti di laluan berkenaan.
  
"Mangsa yang tidak sempat menggelak terus melanggar belakang treler berkenaan dan menyebabkan mangsa bersama motosikalnya tercampak sejauh beberapa meter," katanya di sini hari ini.

Katanya, siasatan awal mendapati treler berkenaan yang dalam perjalanan menuju Pulau Pinang, sedang mengalami kerosakkan dan tidak dapat dialihkan ke laluan kecemasan.
  
Katanya, pemandu treler berusia 44 tahun itu yang tidak mengalami kecederaan kemudiannya telah membuat laporan polis.
  
Sementara itu, Pegawai Turus Trafik Negeri ASP Abd Halil Hamzah ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu dan berkata mayat mangsa dihantar ke Hospital Tuanku Ja'afar, di sini untuk bedah siasat. - Bernama


Al-Fatihah

Sumber:
hmetro.com.my/articles/Remajamaut_motosikalrempuhbelakangtreler/Article/


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my