loading...

Tuesday, December 25, 2012

2 kemalangan maut penunggang motosikal

Inalillahi wainailaihi rojiun

26 Disember 2012
TAMPIN – Dua lelaki maut apabila motosikal yang ditunggang mereka terbabit dalam kemalangan di dua lokasi kemalangan berasingan di daerah ini, malam kelmarin.

Difahamkan kejadian kali kedua itu berlaku dalam tempoh 13 jam dari kejadian pertama.

Kemalangan pertama membabitkan seorang warga emas, Salleh Maadon, 78, kira-kira jam 10.45 malam di kilometer 26.5, Jalan Tampin-Gemas selepas motosikal jenis Suzuki 80 yang ditunggangnya dari arah Gemencheh ke Tampin dilanggar sebuah motosikal jenis Honda EX5.

Ketua Polis Daerah Tampin, Superintendan Wooi Kooi Cheang berkata, berdasarkan siasatan awal dipercayai warga emas berkenaan dalam perjalanan ke kediamannya di Taman Muhibah, namun dilanggar dari arah belakang oleh sebuah motosikal yang ditunggang seorang lelaki berusia 56 tahun.

“Susulan perlanggaran itu, mangsa cedera parah di bahagian kepala dan dikejarkan ke Hospital Tampin (HT) bagi rawatan lanjut. Bagaimanapun, mangsa dikejarkan ke Hospital Tuanku Jaafar (HTJ) di Seremban dan disahkan mati di hospital berkenaan kira-kira jam 3 pagi.

“Mayat mangsa kemalangan pertama dibedah siasat di HTJ, semalam,” katanya kepada Sinar Harian, dekat sini, semalam.

Sementara itu, Kooi Cheang berkata, bagi kemalangan kedua pula, mangsa, Bairi Syah Abu Hassan, 34, disahkan maut di Klinik Kesihatan (KK) Jelai selepas motosikal yang ditunggangnya terbabas di kilometer satu, jalan Felda Jelai, pagi semalam.

Menurutnya, dalam kejadian kira-kira 11.30 pagi itu, mangsa iaitu seorang anggota tentera dari Kem Syed Sirajudin Gemas dipercayai terbabas ke bahu jalan lalu melanggar pokok pinang sebelum terjatuh ke dalam cerun.

“Mangsa dikejarkan ke KK Jelai bagi rawatan lanjut. Bagaimanapun, disahkan meninggal dunia sebaik sahaja tiba di KK berkenaan oleh kakitangan kesihatan. Mayat mangsa dihantar ke HT untuk proses bedah siasat," katanya.


Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/dua-lelaki-maut-dalam-kemalangan-berasingan-1.115507


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my