loading...

Tuesday, March 6, 2012

Pengawal keselamatan Plaza Tol Maut



Inalillahi wainailaihi rojiun

KAJANG - Seorang pengawal keselamatan yang sedang bertugas di Plaza Tol Batu 11, Lebuhraya Cheras-Kajang maut apabila dirempuh sebuah motosikal di laluan paling kiri yang dikhaskan untuk kenderaan berat, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 11.45 pagi itu, mangsa, Nordin Abas, 60-an tidak sedarkan diri setelah tercampak kira-kira lima meter daripada laluan tol berkenaan.

Rakan mangsa, Mohd Basri, 39, berkata, ketika kejadian, mereka sedang bertugas seperti biasa di pos pengawal yang terletak di lorong lapan Plaza Tol Batu 11 dari arah Kajang-Cheras sebelum mangsa beredar kerana ingin ke tandas yang terletak di pejabat Tol Grand Saga.

Menurutnya, mangsa berpakaian lengkap dengan jaket keselamatan, malah melalui lorong yang disediakan untuk kakitangan sebelum sebuah motosikal datang secara tiba-tiba dan merempuh ketika mangsa ingin melintas.

“Saya sedang bertugas ketika itu dan hanya mendengar bunyi kuat sebelum melihat sebuah motosikal tersadai di sisi jalan, mangsa tercampak ke kaki lima laluan dalam keadaan tidak sedarkan diri,” katanya kepada Sinar Harian.

Mangsa dibawa ke hospital untuk rawatan lanjut, bagaimanapun disahkan meninggal dunia kira-kira jam 2 petang akibat kecederaan serius di kepala, sementara penunggang motosikal hanya mengalami luka ringan di muka dan tangan.

Allahyarham Nordin yang juga merupakan pesara polis telah berkhidmat sebagai pengawal keselama­tan plaza tol lebih 3 tahun.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/selangor-kl/pengawal-plaza-tol-maut-1.29709

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my