loading...

Monday, January 23, 2012

Maut Dilenyet Rakan

MENGGATAL: Disebabkan terlalu mengantuk dan tertidur di laman rumah, seorang lelaki menemui ajal apabila dilenyek lori lima tan milik rakannya yang kebetulan mengundurkan kenderaan berat itu dalam kejadian di Kampung Lobou berdekatan Taman Flamingo, di sini, semalam.

Dalam kejadian itu, Daniel Asau, 28, tidak menyedari rakan baiknya, Yuslee Kulah, 26, yang tertidur di belakang lori dan terus menggilis tubuh lelaki itu ketika mengundurkan kenderaan untuk ke tempat kerja pada jam 4.40 pagi.


Difahamkan, pemandu itu terkejut apabila mendapati dia seolah-olah melanggar sesuatu, sebelum mendapati rakannya menggelupur kerana parah di kepala dan badan.

Mangsa meninggal dunia beberapa minit kemudian.


Daniel berkata, dia tidak menyedari Yuslee tertidur di bawah bahagian belakang lori yang diletakkan di laman rumah kerana sebelum mengundurkan kenderaan, bapa saudaranya turut mengalihkan vannya di lokasi sama.


Katanya, ketika mengundurkan lori untuk ke tempat kerja bagi menghantar barang, dia berasa seolah-oleh melanggar sesuatu sebelum berhenti untuk memeriksa.

“Saya terkejut mendapati Yuslee terbaring berlumuran darah di bawah lori sebelum mengalihkan tubuhnya itu,” katanya ketika ditemui Harian Metro, di rumahnya.


Mengimbas beberapa jam sebelum kejadian, Daniel berkata, dia melihat Yuslee berbual dengan adiknya di laman rumah jam 12 tengah malam.

Menurutnya, dia tidak menolak kemungkinan Yuslee tertidur di laman selepas adiknya masuk ke rumah.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kota Kinabalu, Asisten Komisioner Ahmad Sofi Zakaria, ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu.

Sumber:
hmetro.com.my/myMetro/articles/Mautdilenyekrakansendiri/Article/index_html

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my