loading...

Saturday, January 28, 2012

Hajat membeli kereta tak kesampaian

Inalillahi wainailaihi rojiun  

JELI: “Arwah berhajat membeli kereta Mac depan menggunakan wang simpanan, tidak kesampaian apabila meninggal dunia terlebih dulu,” kata Ismail Mohamad, 53, selepas isterinya, Kamariah Rani, 50, terbunuh dalam kemalangan di Kilometer 93.5, Jalan Kota Bharu-Machang-Grik dekat Kampung Lakota, di sini, kelmarin.

Dalam kejadian jam 4.30 petang itu, mangsa menunggang motosikal jenis Nitro bersama anak lelakinya, Mohd Zarfan Daniel Daud, 9, dipercayai dirempuh Perodua ViVa yang dalam perjalanan dari Tanah Merah menuju Dabong, Kuala Krai.


Mohd Zarfan patah kedua-dua paha dan dikejarkan ke Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian untuk rawatan lanjut.

Menurut Ismail, arwah isterinya sebelum itu mahu ke rumah adiknya, Mat Johan, 47, di Kampung Lakota bagi menghadiri kenduri sempena menduduki rumah baru.


“Kami sempat makan bersama sebelum arwah bertolak dengan anak kami jam 11.30 pagi.


“Saya kemudian pulang ke rumah di Kampung Sungai Satan sebelum dikejutkan dengan panggilan jiran memaklumkan kemalangan itu terus ke tempat kejadian,” katanya Katanya, dia sudah mengesyaki sesuatu tidak kena berikutan kelakuan arwah yang akhir-akhir ini seperti yang tidak mahu berenggang dengannya.

“Kami berdua menoreh dan jika di rumah, arwah sering menghubungi saya supaya pulang lebih awal.


“Arwah seorang isteri yang baik walaupun kami baru tiga tahun hidup bersama,” katanya.

Mangsa meninggal dunia di tempat kejadian sebelum mayatnya dihantar ke Hospital Jeli untuk dibedah siasat.

Al-Fatihah

Sumber:
hmetro.com.my/myMetro/articles/Mautpergikenduri/Article/index_html


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my