loading...

Monday, January 23, 2012

Bapa Maut Kemalangan Di Jabi

Inalillahi wainailaihi rojiun  

JERTIH: Seorang lelaki maut manakala tiga yang lain termasuk pemandu kedua-dua kereta parah apabila kenderaan dinaiki mereka bertembung dalam kemalangan di Kilometer 15, Jalan Jertih-Kuala Terengganu, dekat Kampung Gong Penaga, Jabi, semalam.

Mangsa yang terbunuh dikenali sebagai Saarani Mat Yunus, 50, penumpang hadapan kereta Perodua Kancil yang dipandu anaknya, Norhadi Saarani, 30, dalam kemalangan jam 9 pagi. Ketua Polis Daerah Besut, Superintendan Kamaruddin Zakaria berkata, kenderaan dipandu Norhadi dari Kuala Terengganu terbabas sebelum berlanggar sebuah kereta lain dipandu Wafiuddin Mohd Noor, 23.


“Norhadi yang berasal dari Jalan Maran, Temerloh, memasuki laluan kiri bagi mengelak lubang besar di jalan itu sebelum hilang kawalan lalu bertembung kereta dipandu Wafiuddin yang datang dari arah bertentangan pada sisi sebelah kiri,” katanya.

Menurutnya, pelanggaran itu menyebabkan Saarani yang duduk di tempat duduk penumpang hadapan parah di kepala dan meninggal dunia di tempat kejadian.


Kamaruddin berkata, Norhadi dan rakannya, Mohamad Shahrul Azlizan Burhan yang duduk di tempat duduk belakang cedera di kepala serta badan dan dikejarkan ke Hospital Besut untuk rawatan lanjut.


Difahamkan ketika kejadian itu, Mohamad Shahrul dalam perjalanan ke Jertih dari Temerloh bersama bapa tirinya dan rakannya manakala Wafiuddin bersama dua rakannya menuju tempat kerja mereka di Renek, dekat sini.

Al-Fatihah...

Sumber:
hmetro.com.my/myMetro/articles/Bapaterbunuhkeretaanakberlanggar/Article/index_html

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my