loading...

Monday, January 23, 2012

Deretan lori dan treler membahayakan

KOTA TINGGI 23 Jan. - Sikap pemandu meletakkan lori mereka di bahu jalan utama Felda Simpang Waha dekat sini, bukan sahaja menyebabkan gangguan lalu lintas, malah membahayakan pengguna laluan berkenaan.

Ini kerana, deretan lori dan treler tersebut menyebabkan kenderaan dari kedua-dua arah terpaksa bergilir-gilir untuk melepasi kawasan berkenaan.

Seorang penduduk tempatan yang enggan dikenali berkata, pemilik kenderaan itu tidak sepatutnya meletakkan lori dan treler tersebut di bahu jalan, sebaliknya menempat kenderaan berkenaan di kawasan yang disediakan.

"Ini kerana, ia akan menyusahkan pengguna lain terutamanya malam. Jalan dua hala itu disediakan untuk pengguna memandu dengan selesa, tetapi kehadiran lori ini sangat menyulitkan kami," katanya ketika ditemui Utusan Malaysia di sini hari ini.

Rakannya pula berkata, masalah tersebut boleh diatasi sekiranya pemilik lori memiliki rasa tanggungjawab dan tidak mementing diri.

"Baru-baru ini seorang warga emas hampir menjadi mangsa kemalangan ketika hendak keluar simpang. Mujur pemandu kereta itu sempat mengelak dan tidak berlaku insiden yang tidak diingini.

"Kami amat bimbang jika berlaku kemalangan lebih-lebih lagi ketika memandu pada waktu malam.

"Sebelum terjadi insiden yang tidak diingini, saya harap agar pihak berkenaan mengambil inisiatif untuk meletakkan lori masing-masing di tempat yang disediakan," katanya.

Sumber:
utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2012&dt=0124&pub=Utusan_Malaysia&sec=Johor&pg=wj_02.htm

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my