loading...

Friday, September 30, 2011

Potong Lori Rempuh Motor



Inalillahi wainailaihi rojiun

RAUB – Seorang pemuda maut sementara rakannya koma selepas motosikal ditunggangi mereka bertembung dengan kenderaan jenis Proton Persona dalam kejadian kemalangan di Kilometer 345 Jalan Kuala Lumpur – Kota Bharu, dekat persimpangan Taman Kurnia Jaya, di sini, kelmarin.

Ketua Bahagian Trafik dan Ketenteraman Awam, Cif Inspektor Mohd Nazlan Othman berkata, kemalangan itu berlaku kira-kira jam 6 petang mengakibatkan trafik sesak dari kedua-dua arah untuk seketika.

Menurutnya, kejadian berlaku apabila kenderaan Proton Persona dipandu dari Lipis cuba memotong lori di hadapannya.

“Kereta itu memasuki laluan bertentangan dan bertembung dengan motosikal ditunggangi mangsa, Muhammad Bailhaqi Mustafa, 20, bersama rakannya.

“Pertembungan itu menyebabkan mangsa bersama rakan tercampak ke atas jalan dan mengalami kecederaan parah terutama di bahagian kepala,” katanya.

Mohd Nazlan berkata, orang ramai membantu mangsa dengan membawa mereka ke hospital, tetapi Muhammad Bailhaqi disahkan meninggal dunia di Unit Kecemasan Hospital Raub, manakala pembonceng dirujuk ke Hospital Temerloh.

Katanya, pemandu kereta dari Kelantan bersama penumpang yang hendak ke Bangi, tidak mengalami sebarang kecederaan.

“Ketika kejadian, keadaan jalan kering, manakala cuaca cerah dan pemandu kereta Persona ditahan untuk siasatan lanjut di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

Sinar Harian difahamkan Muhammad Bailhaqi berasal dari Tanjung Besar, Lipis dalam perjalanan pulang selepas menikmati jamuan bersama rakan-rakannya di sebuah restoran makanan segera dekat Bandar Raub Perdana.

Ketika kejadian, terdapat juga bekas makanan pecah dan bertaburan di atas jalan dipercayai ingin dibawa pulang untuk dinikmati ahli keluarganya.

Jenazahnya dituntut ahli keluarga di Hospital Raub untuk disempurnakan dan dikebumikan di kampungnya.

Sumber: SH

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my