loading...

Wednesday, September 28, 2011

Kereta Terbabas Rempuh 3 Motosikal



PEKET 100 – Malang tidak berbau apabila tiga penunggang motosikal yang sedang memberhentikan motosikalnya sebelum melintas jalan, di sebuah simpang dekat Peket 100, Simpang Lima, di sini, dirempuh sebuah kereta yang terbabas ke laluan bertentangan.

Ketua Polis Daerah Sabak Bernam, Superintendan Noor Mushar Mohamad berkata, dua daripada tiga penunggang motosikal terbabit meninggal dunia kerana mengalami kecederaan parah di kepala.

“Mangsa, Norameen Miskam, 23, yang meninggal dunia serta merta di tempat kejadian turut mengalami patah kaki kanan, manakala Muhammad Nasrullahnaim Mohd Soab, 18, meninggal dunia ketika mendapatkan rawatan di wad kecemasan Hospital Tengku Ampuan Jemaah,” katanya.

Mangsa, Norameen yang bekerja kampung dipercayai dalam perjalanan untuk bekerja, manakala Nasrullahnaim, dalam perjalanan ke Pusat Giat Mara, Sungai Besar.

Sementara itu, seorang lagi penunggang tidak mengalami kecederaan apabila sempat melompat daripada motosikalnya apabila menyedari kereta berkenaan terbabas ke arahnya.

Noor Mushar berkata, pemandu kereta, seorang wanita berusia 39, dalam perjalanan dari Sekinchan ke Sungai Besar selepas menghantar anaknya ke sekolah.

“Pemandu dipercayai terbabas masuk ke laluan bertentangan ketika cuba mengelak sebuah motosikal dari arah sama dan bergesel dengan motosikal dari arah bertentangan yang ditunggangi pekerja Pos Malaysia, Nor Kahhar Mohamed, 24.

“Kereta itu kemudiannya terbabas ke bahu jalan dan merempuh tiga lagi motosikal yang sedang berhenti di simpang berhampiran untuk melintas jalan serta terjunam ke dalam parit. Walau bagaimanapun, pemandu kereta berkenaan tidak mengalami sebarang kecederaan sementara Nor Kahhar patah tulang jari,” katanya.

Mayat mangsa di bawa ke HTAJ untuk bedah siasat dan jenazahnya dituntut keluarga dan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Sungai Haji Dorani, selepas Asar, semalam.

Sumber: SH

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my