loading...

Thursday, September 29, 2011

Padah Tayar Treler Tercabut


HULU SELANGOR 28 Sept. - Seorang lelaki maut akibat cedera parah setelah treler dipandunya merempuh belakang sebuah treler lain yang terbabas ke lorong kecemasan gara-gara tayarnya tercabut dalam kejadian di Kilometer 410.5 Lebuhraya Utara-Selatan berhampiran Lembah Beringin di sini malam tadi.


Kemalangan berlaku pukul 9.30 malam itu turut mengakibatkan seorang lagi pemuda mengalami cedera parah selepas tercampak dari motosikal yang ditunggangnya ketika cuba mengelak daripada melanggar tayar treler yang tercabut itu.


Mangsa, Wong Chon Lam, 49, yang memandu treler membawa minyak pelincir gagal mengelak daripada merempuh belakang treler membawa muatan penyejuk radiator yang terbabas ke lorong kecemasan setelah tayar belakang sebelah kanannya tercabut.

Rempuhan kuat itu menyebabkan Chon Lam mengalami cedera parah dan maut akibat tersepit di tempat duduk.




Sebelum itu, seorang pemuda, Mohd. Razi Hassan, 30-an, tercampak dari motosikalnya semasa mahu mengelak daripada melanggar tayar treler yang tercabut dan terjatuh atas jalan.

Mohd. Razi yang ketika itu dalam perjalanan dari Petaling Jaya dekat sini ke kampungnya di Trolak Timur, Perak, mengalami kecederaan parah termasuk patah kedua-dua belah kakinya.

Mayat Chon Lam dihantar ke Hospital Kuala Kubu Bharu untuk dibedah siasat, manakala Mohd. Razi dikejarkan ke Hospital Sungai Buloh untuk rawatan lanjut.

Sumber: Utusan Malaysia
              tv3

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my