loading...

Friday, July 15, 2011

Lori Bertembung Kereta


PASIR GUDANG – Seorang parah, manakala dua lagi stabil selepas kereta Kancil yang dinaiki terlibat dalam kemalangan dengan sebuah lori di simpang tiga Jalan Litar, Jalan Bandar, di sini, kira-kira jam 11.30 pagi, semalam.

Timbalan Ketua Polis Daerah Seri Alam, Deputi Supurintendan Saifi Abd Hamid berkata, kemalangan dipercayai berpunca daripada :kecuaian pemandu kereta ketika ingin masuk ke simpang tiga.

Menurutnya, ketika kejadian, kereta Kancil yang dipandu seorang wanita itu dari arah Taman Pasir Putih ingin masuk ke simpang tiga menghala ke Jalan Litar sebelum berlanggar dengan sebuah lori yang dalam perjalanan dari Kompleks Pusat Bandar Pasir Gudang ke Tanjung Langsat.

“Lori yang menghala laluan terus ke Tanjung Langsat telah melanggar bahagian kiri kereta mangsa yang secara tiba-tiba meluru masuk ke simpang tiga.

“Penumpang sebelah kiri hadapan kereta mengalami kecederaan parah, manakala pemandu dan seorang lagi penumpang yang dikejarkan ke Hospital Sultan Ismail dilaporkan stabil,” katanya kepada Sinar Harian.

Saifi berkata, pemandu lori tidak mengalami sebarang kecederaan telah diambil keterangan dan dibebaskan.

Menurutnya, kes disiasat di bawah Seksyen 43(1) Akta Pengangkutan Jalan 1897.

“Kita masih menunggu laporan yang dibuat daripada waris mangsa kerana sehingga petang ini (semalam) tiada sebarang laporan dibuat keluarga mangsa,” katanya.

Sumber: Sinar Harian

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my