loading...

Tuesday, October 16, 2012

Pelajar maut bertembung sesama rakan

Inalillahi wainailaihi rojiun

16 Oktober 2012
 KUALA TERENGGANU  –  Seorang buruh terbunuh manakala dua pelajar tingkatan empat cedera apabila motosikal mereka bertembung sesama sendiri dalam kemalangan di Jalan Kampung Kebor Besar, Manir, malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 7.15 malam itu, mangsa, Mohd Nor Firdaus Abd Rahman, 22, dari Kampung Kesom, Manir, maut di tempat kejadian manakala dua lagi rakannya, Mohd Ridhwan Mustafa, 16, dan Mohd Shafiq Yusri Yusof, 16, cedera dan dihantar menerima rawatan di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ).

Ketua Polis Daerah Kuala Terengganu, Asisten Komisioner Zamri Shamsuddin berkata, ketika kejadian, ketiga-tiga mangsa dipercayai menunggang motosikal masing-masing dari arah Kampung Telari ke Kampung Manir.

“Tiba di lokasi kejadian, salah seorang daripada mereka dipercayai membuat pusingan U secara tiba-tiba dan akibatnya, dua lagi mangsa yang turut menunggang motosikal dalam keadaan laju tidak sempat mengelak sebelum bertembung sesama sendiri.

“Akibat pertembungan itu, mangsa, Mohd Nor Firdaus tercampak dan motosikalnya dipercayai terseret lebih 50 meter dari lokasi kejadian menyebabkan dia mengalami cedera parah di kepala dan mati serta-merta,” katanya.

Zamri berkata, dua lagi mangsa masing-masing berasal dari Kampung Banggol dan Kampung Kubang Palas, Manir, di sini, cedera di bahagian badan dan kini menerima rawatan di HSNZ.

Kes disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/terengganu/3-sahabat-bertembung-sesama-sendiri-1.95041
ntv7.com.my/7edition/local-en/FREE_HEALTH_CHECKS_FOR_SOCSO_MEMBERS_STARTING.html

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my