loading...

Monday, October 31, 2011

Pertembungan Camry dan Treler


 JALAN TRAS – Seorang lelaki maut tersepit di tempat duduk pemandu apabila keretanya bertembung dengan sebuah lori treler di Kilometer 355 Jalan Raub – Bentong dekat Hotel Ti Wang.

Ketua Bahagian Trafik dan Ketenteraman Awam, Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Raub, Cif Inspektor Mohd Nazlan Othman berkata, kemalangan pada jam 4.30 petang kelmarin itu melibatkan mangsa, Kong Chee Wah, 41, meninggal dunia serta merta di tempat kejadian.

Menurutnya, siasatan awal mendapati Chee Wah memandu kenderaan jenis Toyota Camry dari arah Bentong.

“Tiba di tempat kejadian, mangsa gagal mengawal kenderaan lalu terbabas ke laluan bertentangan sebelum bertembung bahagian hadapan lori treler yang penuh muatan.

“Kereta mangsa terseret ke tepi jalan bersama lori treler yang kemudiannya merintangi jalan sehingga menimbulkan kesesakan trafik dari kedua arah,” katanya.

Mohd Nazlan berkata, mangsa yang berasal dari Taman Indah, Sempalit, meninggal dunia serta merta di tempat kejadian akibat kecederaan parah di beberapa bahagian badan.

Katanya, pemandu lori treler terbabit hanya mengalami kecederaan ringan.

“Pasukan bomba dan penyelamat Raub mengambil masa lebih kurang 15 minit untuk mengeluarkan mayat mangsa yang tersepit di tempat duduk pemandu.

“Orang ramai yang menyaksikan kejadian atau mempunyai maklumat berkaitan kemalangan ini diminta menghubungi talian kilat polis Raub menerusi 09-3554999,” katanya.

 Sumber: Sinar Harian

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my