loading...

Wednesday, November 2, 2011

Kemalangan di Taman Indah



Seramai lima ­individu cedera apabila kenderaan dinaiki mereka terbabit dalam satu kemalangan ­membabitkan sebuah bas henti-henti dan tiga kenderaan di persimpangan lampu ­ isyarat Taman Indah, dekat sini, petang kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira 3.45 petang itu, tiga daripada lima individu cedera parah apabila sebuah bas henti-henti dikatakan gagal memberhentikan kenderaan dan melanggar sebuah kereta yang sudah berhenti susulan lampu isyarat merah.

Menurut salah seorang mangsa, Mustafa Cik Man, 46, ketika kejadian hujan lebat dan angin kencang.

Bagaimanapun, beberapa kenderaan dari arah Gemas sudah pun memberhentikan kenderaan kerana lampu ­isyarat sudah menunjukkan tanda berhenti.

“Namun, secara tiba-tiba sahaja kereta Proton Wira saya dilanggar dari belakang oleh sebuah bas henti-henti dan terdorong ke hadapan lalu ­menyebabkan dua kenderaan lain turut berlanggar.

“Saya cemas kerana ketika kejadian saya dan isteri, Norliza Musa, 38, dan dua anak dalam perjalanan pulang dari Kuala Pilah ke Kem Terendak, Melaka,” katanya, kelmarin.

Mustafa berkata, tambah mencemaskannya lagi, ­ susulan kejadian berkenaan, isteri dan anak-anaknya cedera di bahagian muka dan kepala serta dikejarkan ke Hospital Tampin (HT) oleh sebuah ­ambulans bagi mendapatkan rawatan lanjut.

“Pemandu dan penumpang sebuah lagi kenderaan di hadapan kereta saya juga turut cedera dan dikejarkan ke HT susulan insiden berkenaan,” katanya

Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Superintendan Wooi Kooi Cheang mengesahkan kejadian berkenaan dan meminta saksi supaya tampil bagi membantu siasatan.

“Sehubungan itu, orang ramai yang mempunyai ­maklumat boleh tampil ke ­balai polis berdekatan atau menyalurkan maklumat ­menerusi talian 06-4411221 atau 06-4411222,” katanya.

Sumber: Sinar Harian

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my